Trollbackens förskola

Föräldrakooperativ, Gårdsby Växjö

Om Trollbacken

Trollbackens förskola har två avdelningar. De äldsta barnen på förskolan håller till på övervåningen och är indelade i grupperna berg-, skogs- och stalltroll. På nedervåningen finns våra yngsta barn, småtrollen. Just nu arbetar vi med projekt Hållbar framtid. Småtrollens projekt har tagit inriktining Livet och Jorden, och de äldre förskolebarnen har inriktning Fåglar.

På förskolan bedriver vi även fritidsverksamhet på eftermiddagar och skollov för de barn som går i förskoleklass och äldre årskurser  skolan. Man kan alltså börja på Trollbacken som ettåring och vara kvar i flera år. Barn i alla åldrar möts och upptäcker tillsammans!

Verksamheten bedrivs utifrån gällande stydokument, t e x: Läroplan för förskolan-18, Barnkonventionen, likabehandlings- och diskrimineringsplan.